نتایج جستجو برای عبارت :

یک آیه در اثبات حقانیت قرآن و پیامبری محمد صل الله علیه وآله وسلم کافیست

تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«لیس بین قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و بین قتل النفس الزکیة الا خمس عشر لیلة».
-«میان ظهور قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و بین قتل نفس زکیه بیش از 15 روز فاصله نیست».
اعلام الوری/ ص427
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
بعضی از اصحاب حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مانند عبدالرحمان‌بن‌عوف، ابراهیم و عثمان، همچنین ابن‌سعود ثروتمند بودند و حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به آنها ایراد نگرفت، بلکه از آنها قرض می‌گرفت.
زمانی اصحاب صفه به حضرت اعتراض کردند که از بس خرما خورده‌ایم، شکم‌های ما سوخت. حضرت فرمود: دو ماه است از خانه‌های آل‌محمد دود بلند نشده است، هرچه ما خودمان می‌خوریم به شما هم می‌دهیم. و نیز مهریه دخترش فاطمه زهرا علیهاالسلام
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُٓ ۚ أُولَٰٓئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰٓئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ
آنان که سخنان مختلف را می‌شنوند و از بهترینش پیروی می‌کنند، اینان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و یقیناً خردمندند.
زمر - 18
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و الغلبه
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
):من استبطاالرزق فلیکثرمن التکبیر،ومن کثرهمه وغمه فلیکثرمن الاستغفار-کنزالعمال 9325 منخب میزان الحکمه 234
پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود،کسی که درروزی خودتاخیروتنگی بیندزیادتکبیربگویدوکسی که اندوهش زیادشودبسیاراستغفارکند.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
) لما قیل له : احب ان یوسع علی فی الرزق ؟ دم علی الطهاره یوسع علیک فی
الرزق-کنزالعمال 44154 منتخب الحکمه
234



به رسول خدا (صلی الله ع
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
٥ـ قال : ومن ألفاظ رسول الله ( صلّى الله علیه وآله وسلم ) : الشدید من غلب نفسه.
از سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله این بود که می‌فرمودند: قوی و استوار آن کسی است که بر نفس خویش غلبه کند.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی رحمه الله، ابواب جهاد با نفس، باب ۱، حدیث ۵
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
خلفای غاصب و حاکمان سنی بدتر از خوارج
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری در مقدمه کتاب فصائل فاطمه الزهرا (علیها السلام) می‌نویسد:
ثم إنّ زماننا قد خلّفنا فی رعاة یتقرّب النّاس إلیهم ببغض آل محمد صلى الله علیه وآله وسلم والوضع عنهم، فكلّ من یتوسّل إلیهم فتوسّله بذكر الآل بما قد نزّهم الله عنه، وإنكار كلّ فضیلة تذكر من فضائلهم، واللّه المستعان على ذلك، والمسؤول أن یصلّی على محمّد النّبیّ وآله، وأن یبدلنا بالخوارج خیرا منهم، إنّه ولی
قال الله تبارک وتعالی: نحن
نزلنا الذکروانا له لحافظون
برخی ازاندیشمندان غیرمسلمان دربرابرعظمت قرآن کریم
سرتعظیم فروآورده اند.گرچه اوج وعظمت قرآن درجایگاهی است که تاییدویاانکارافرادذره
ای به آن آسیب نمی رسانداما پرداختن به آراء اندیشمندانی که غالبا غیرمسلمان
وازپیروان سایرادیان بوده وگاه بامقوله دین بیگانه ،درباره شکوه این کتاب الهی
خودتذکری برای توجه بیش ازپیش ماومسلمانان وپیروان قرآن است.علاوه براین ،یادآوری
این تذکرات به مام
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«اسماعیل بن علی نوبختی می گوید: در آخرین روزهای زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام به محضر آن حضرت مشرف شدم، آقازاده ی گرامی، پدر بزرگوارش را کمک می کرد، تا وضو بگیرد، چون در اثر بیماری (مسموم بودن) خود قدرت نداشت. آقازاده ی گرامی بر سر مبارک و پاهای شریف آقا، مسح کرد چون کار وضو به پایان رسید، امام علیه‌السلام خطاب به نور دیده ی گرامی فرمود:«ابشر یا بنی! فانت صاحب الزمان، و انت المهدی، و انت حجة الله فی ارضه، و انت
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«اسماعیل بن علی نوبختی می گوید: در آخرین روزهای زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام به محضر آن حضرت مشرف شدم، آقازاده ی گرامی، پدر بزرگوارش را کمک می کرد، تا وضو بگیرد، چون در اثر بیماری (مسموم بودن) خود قدرت نداشت. آقازاده ی گرامی بر سر مبارک و پاهای شریف آقا، مسح کرد چون کار وضو به پایان رسید، امام علیه‌السلام خطاب به نور دیده ی گرامی فرمود:«ابشر یا بنی! فانت صاحب الزمان، و انت المهدی، و انت حجة الله فی ارضه، و انت
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداو
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به امیرالمومنین علی صلوات الله علیه فرمودند:
یا علی ! چهار چیز است که در هر کس باشد اسلام او کامل است:
صداقت ، سپاسگزاری ( در برابر خدا و در مقابل خوبی های دیگران) ، حیا و شرم ، خوش خلقی
تحف العقول ص 6 الی 9
زیدیه بدتر از ناصبی
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٣١٤- الحسین بن محمد الأشعری، عن علی بن محمد بن سعید، عن محمد بن سالم بن أبی سلمة، عن محمد بن سعید بن غزوان قال: حدثنی عبد الله بن المغیرة قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: إن لی جارین أحدهما ناصب والآخر زیدی ولا بد من معاشرتهما فمن أعاشر فقال: هما سیان، من كذب بآیة من كتاب الله فقد نبذ الاسلام وراء ظهره وهو المكذب بجمیع القرآن والأنبیاء والمرسلین، قال: ثم قال: إن هذا نصب
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
عذاب اولین مخالف غدیر (به روایت اهل سنت عمری)
سبط بن جوزی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
ذكر أبو اسحاق الثعلبی فی تفسیره باسناده ان النبی (صلى الله علیه وآله) لما قال ذلك طار فی الأقطار و شاع فی البلاد و الامصار فبلغ ذلك الحرث بن النعمان الفهری فأتاه على ناقة له فأناخها على باب المسجد ثم عقلها و جاء فدخل فی المسجد فجثا بین یدی رسول اللّه (صلى الله علیه وآله) فقال یا محمد انك امرتنا ان نشهد ان لا إله إلا اللّه و انك رسول اللّه فقبلنا منك ذلك؛ و
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا ظهر القائم (علیه‌السلام) ظهر برایة رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) و خاتم سلیمان و حجر موسی و عصاه».
«هنگامی که قائم (علیه‌السلام) ظاهر شود، پرچم رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)، انگشتر حضرت سلیمان (علیه‌السلام)، سنگ و عصای حضرت موسی (علیه‌السلام) را همراه خود می آورد».
اثباة الهداة/ ج3/ ص542
 
در روز عید سعید غدیر وجود مبارک‏ علی ابن ‏ابی‏ طالب(علیه‌السلام) به دست گرامی رسول‏ اکرم‏(صلّی الله علیه وآله وسلّم) و با عمامه شخصی رسول‏ خدا به نام «سَحاب» معمّم شد؛ چنانکه فرمود: پیامبر در روز غدیر مرا معمم کرد؛ «عمّمنی رسول‏ اللّه‏ (صلّی الله علیه وآله وسلّم) یوم غدیر خم بعمامة فسدل نمرقها علی منکبی».[ الغدیر، ج1، ص292]
 
هنگامی که رسول گرامی، وجود مبارک علی(علیه‌السلام) را به دست خود معمم کرد، براساس برخی نقلها به آن حضرت فرمود: ای ع
امام خمینی (قدس سره )
هرکس هرجاهست امور همانجا رااصلاح کندمملکت همه
اش اصلاح خواهدشد.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم
)
مررت لیله اسری بی علی قوم یخمشون وجوههم
باظفارهم ،فقلت :یاجبرئیل ،من هولاء ؟فقال : هولاء الذین یغتابون الناس ویقعون فی
اعراضهم -تنبیه الخواطر1/115



پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم )درشب معراج
،مردمی رادیده که چهره های خودراباناخنهایشان می خراشند،پرسیدم:ای جبرئیل اینها
کیستند؟گفت:اینهاکسانی هستندکه ازمردم غیب
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
بالاتر بودن فضیلت لعن از صلوات
علامه شیخ ابو الحسن نجفی رازی رضوان الله علیه می‌نویسد:
نقل من خط محمد بن الحسن الحر العاملی المجاور بالمشهد المقدس الرضوی ان أمیر المؤمنین كان یطوف بالكعبة فراى رجلا متعلقا باستار الكعبة وهو یصلی على محمد وآله ویسلم علیه ومر به ثانیا ولم یسلم علیه فقال یا أمیر المؤمنین لم لم تسلم علی هذه المرة فقال خفت ان اشغلك عن اللعن و هو افضل من السلام ورد السلام ومن الصلوة على محمد وآل محمد .
به خط شیخ حر عاملی رحمه الله
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):به محبت وعشق به ما اهلبیت روی بیاورید, زیراکسی که خدارا با چنین خصلتی ملاقات کند داخل بهشت گرددوازشفاعت مابرخودارشود.قسم به خدایی که جانم در دست اوست جزءبامعرفت به حق ماهیچ کس ازعمل خودبهره ای نخواهدبرد.  امالی شیخ مفیدص۴۳
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):هرگاه بنده ای درمیان رکن ومقام هزارسال به عبادت خدا بپردازد تااز زیادی بندگی خدابه مشک خشکیده ای بماندوباخدادرحالی ملاقات کندکه کینه ی آل محمدرا دردل داردخد
پیامبر(صلی الله علیه وآله):گذشت جزء برعزت بنده نمی افزاید, پس ازیکدیگر درگذریدتاخداوندبه شما عزت بخشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن باهرخصلتی سرشته میشود اما با دروغگویی وخیانت سرشته نمیشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):برشما باد آرامش و وقار.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):پایدارترین شما بر صراط کسی است که محبتش به اهلبیت من بیشترباشد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس درجستجوی دانشی برای زنده کردن اسلام باشدودر آن حال مرگش فرا رسد, پیامبر
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
ابن عربی ناصبی می‌گوید که خدا با صدای ابی بکر صلوات می‌فرستد!!!
ابن عربی اندلسی از بزرگان و بت‌های صوفیه و عرفان کذایی است که جایگاه بزرگی نزد آنان دارد و به شدت تحت تأثیر او هستند. عده‌ای از علمای صوفی مسلک ادعای تشیع ابن عربی کرده‌اند در حالی که اگر کمی بر کتب ابن عربی نظر کنیم متوجه می‌شویم که او نه تنها شیعه نبوده، بلکه از نواصب و مبغضین اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان متعصب دشمنان اهل بیت بوده؛ چنانچه در رسائل خود می‌نویسد:
فسبق الن
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
بهترین جهاد
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- وبإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد ، عن أبیه جمیعاً ، عن جعفر بن محمّد ، عن آبائه علیهم السلام فی وصیّة النبی صلّى الله علیه وآله لعلی ، قال : یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد .
امام صادق علیه السلام به نقل از اجداد بزرگوارش علیهم السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، بهترین جهاد انسان این است که صبح کند و در فکر
ائمه علیهم السلام همان صادقین مورد اشاره قرآن هستند
شیخ محمد بن حسن صفار قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- وعنه عن معلى بن محمد عن الحسن عن احمد بن محمد قال سئلت الرضا علیه السلام عن قول الله تعالى «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وكونوا مع الصادقین». قال الصادقون الائمة الصدیقون بطاعتهم.
احمد بن محمد گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام درباره تفسیر آیه «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقین باشید» (سوره توبه / آیه ۱۱۹)
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
وقتی میگویم اهل سقیفه اهل بدعت هستند نه اهل سنت پیامبر میگویند چرا
میگویم تاریخ یعقوبی مینویسد در ماه مبارک رمضان سال چهارده هجری عمر دستور جماعت خواندن نماز تراویح را میدهد به او می‌گویند این عمل بر خلاف سنت پیامبر و  روش ابابکر است میگوید اگر بدعت است بدعتی نیکوست
به اهل سقیفه میگویم اهل بدعت عمر نه اهل سنت پیامبر این یک دلیل
آیا نماز تراویح سنت پیامبر اسلام صل الله علیه و آله وس
عن رسول الله (صلی الله
علیه وآله وسلم ) ان الشیطان ذئب الانسان کذئب الغنم یاخذالشاه القاصیه والناحیه
،فایاکم والشعاب ،وعلیکم بالجماعه ،والعامه ،والمسجد.

رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم )می فرماید:شیطان گرگ
وجودانسان است ،چنانکه همواره گرگ گوسفندان وامانده ودور افتاده ازگله رامی درد،پس
ازتفرقه بپرهیزیدبرشمابادبه شرکت درجماعت،مجالس عمومی وحضوردرمسجد.نقل شده پس
ازنزول آیه ی وامراهلک بالصلاه واصطبرعلیهاپیامبربزرگواربه مدت چهل روز
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله)با مرکب تفکر و تعقل از مرز ماده و طبیعت عبور کرده و در آن سوی این پدیده های چشم گیر و در همان حال ناپایدار و زودگذر، به پدید آورنده و آفریدگار نیرومند و دانا و ابدی و ازلی می اندیشید و محصول آن، روی آوردن به وی با همه وجود و تسلیم در برابر او بود.

الگوی گفتار و رفتار
پیامبر(صلی الله علیه وآله) الگو است. «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ» (الأحزاب/21) «اسوه» یعنی الگو، نگفته (لقد کان رسول الله اسوه)،
تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
رسول خدا (صلی الله علی
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
پیامبر(صلی الله علیه وآله):بهره مندترین مردمان از اسلام , ایرانیان هستند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ای مردم! به نظرشمافقیرکیست؟ عرض کردندمردی که ثروتی ندارد. فرمود:نه فقیرحقیقی کسی است که ازمال خود چیزی به حساب خدا پیش نفرستد.اگرچه پس از او مال بسیاری بماند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خانه ای که درآن قرآن خوانده میشود درنظراهل آسمان چنان می نماید که ستارگان درنظر اهل زمین.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن را سه وقت است:وقتی که با پرو
پیامبر و دوازده امام صلوات الله علیهم در روز قیامت
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن علی بن الفضل بن تمام الزیات رحمه الله قال : حدثنی محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : حدثنی موسى بن عثمان قال : حدثنی الاعمش ، قال : حدثنی أبو إسحاق ، عن الحارث وسعید بن قیس عن علی بن أبی طالب علیه‌السلام قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله : أنا واردكم على الحوض وأنت یا علی الساقی ، والحسن الذائد والحس
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٧- أنبأنی الشیخ كمال الدین علیّ بن محمد بن محمد بن محمد بن وضّاح الشهربانی، أنبأنا مؤرخ بغداد الإمام محبّ الدین محمد بن محمود بن الحسین بن النجار إجازة، قال: أنبأنا الإمام أبو الفتوح ناصر بن أبی المكارم المطرّزی إجازة، أنبأنا الإمام أخطب خوارزم أبو المؤیّد الموفّق بن أحمد المكی، ثم الخوارزمی، قال: أخبرنی الشیخ الزاهد الحافظ أبو الحس
راهزنان دین !!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى "
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
 المهدی علیه السلام :انابقیه من آدم وذخیره من نوح ومصطفی من ابراهیم وصفوه من محمد(صلی الله علیه وآله وسلم )-غیبت نعمانی 281ح67
ازقول آقاامام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) نقل شده که آن بزرگوارفرموده  من باقیمانده ازآدم وذخیره نوح وبرگزیده ازابراهیم وخلاصه محمد(که درودخدابرآنان باد)می باشم .
 وعنه علیه السلام :  ... فما ارغم انف الشیطان بشی مثل الصلاه فصلهاوارغم انف الشیطان -بحارالانوارج53ص182
درپاسخ شخصی که ازنمازدروقت طلوع وغروب آفتاب سو
رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم درباره ی نشانه های ظهور رستاخیز می فرمایند :
 
1. "همانا ازنشانه های برپایی ساعت قیامت آن است که تجارت گسترش می بابد وثروت منتشرمی گردد." [به روایت نسایی]
 
امروزه می بینیم که تجارت وبازرگانی به عنوان تکیه گاه اقتصاد جهانی محسوب می شود وگستردگی آن به حدی است که حتی هرفردی می تواند ازطریق اینترنت وبه صورت آنلاین ازهرکجای دنیا به تجارت وخرید وفروش مبادرت ورزد واین درحالی است که چنین مسأله ای درزمان پیام
 
 
ابراهیم بن محمد بیهقی از علمای قرن ۳ و ۴ اهل سنت در کتاب «المحاسن و المَساوی» چنین نقل میکند:
 
شخصی در مجلس محمد بن عائشه -که از محدثان بصره می باشد و ابن حبان او را از ثقات بر می شمارد - از وی پرسید:چه کسانی افضل اصحاب پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم» هستند؟او در پاسخ، برخی از صحابه را نام برد.
آن شخص پرسید: چرا علی بن ابی طالب را نام نبردی؟!محمد بن عائشه پاسخ داد: تو از اصحاب سؤال کردی یا از رسول خدا «صلی الله علیه  آله و سلم»؟گفت: منظورم اصح
راهزنان دین!!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى " -
یا علی گفتن حلقه‌ی در بهشت
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۱۳- حدثنا أبی (رحمه الله)، قال: حدثنا عبد الله بن الحسن المؤدب، عن أحمد بن علی الاصبهانی، عن إبراهیم بن محمد الثقفی، قال: حدثنا محمد بن داود الدینوری، قال: حدثنا منذر العشرانی، قال: حدثنا سعید بن زید، عن أبی قنبل، عن أبی الجارود، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، عن النبی (صلى الله علیه وآله)، قال: إن حلقة باب الجنة من یاقوتة حمراء على صفائح الذهب، فإذا دقتالحلقة على الصفحة طنت وقالت: یا
هنوز پیامبر صلی الله علیه و آله دفن نشده بود که اهل سقیفه هلهله می‌کردند
زبیر بن بکار از علما و مورخین نامی اهل سنت عمری می‌نویسد:
فلما بویع أبو بكر أقبلت الجماعة التی بایعته تزفه زفا إلى مسجد رسول الله.
هنگامی که بیعت با ابی بکر انجام شد، ابی بکر را با هلهله و شادی به مسجد رسول الله (صلی الله علیه و آله) آوردند.
الاخبار الموفقیات، تالیف زبیر بن بکار، صفحه ۴۶۳، چاپ عالم الکتب

ابو بکر و عمر هنگام دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم حضور نداشتند
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
اثبات قانون جذب توسط آیات قرآن کریم
اثبات قانون جذب در قرآن کریم به خیلی ها (مخصوصا به من ) کمک کرد تا درک بهترین از این قانون داشته باشیم و همونطور که در پست قانون جذب چیست در آیات قرآن صحبت هایی در مورد این قانون عالی و کاربردی آمده است .
ادامه مطلب
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
آیت الله العظمی بهجت: امضای تأیید مشروطیت را زمانی از آخوند رحمه‌الله گرفتند که ایشان کاملاً مشغول به فکر و در حال آماده‌سازی و ترتیب مطالب درس بود، هنگامی که آخوند رحمه‌الله از پله‌های اطاق مطالعه شخصی به پایین می‌آمد تا به مجلس درس برود.
.
که تمام فکرش در جمع‌آوری درس بود و برای فکر کردن در امر دیگر وقت نداشت، اساس‌نامه و مرام‌نامه مشروطیت را به ایشان نشان دادند تا امضا کند. ایشان هم دید قانون اساسی و مجلس قانون‌گذاری و وکلا و نمایندگ
عمار یاسر با حضرت علی علیه السلام درغزوه العشیره در کناردرخت خرمایی به خواب رفتند،بعد از مدتی پیامبر آمدند وآنها را بیدار کرد،قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلملعلیّ:یا ابا تراب_لما علیه من التراب_یعنی پیامبر فرمودند:یا ابا تراب،واین لقب را به ایشان دادند. وحضرت علی علیه السلام این لقب را بسیار دوست میداشتند.
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندازشخص تندرست بیکار که نه درکاردنیاست ونه سرگرم آخرت, نفرت دارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ عبادتی جزء بایقین ارزش ندارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سوگندبه خدایی که جزءاوخدایی نیست , هیچ بنده مؤمنی به خداگمان نیک نبرد, مگراینکه خداوندمطابق همان گمان بااوعمل کند, زیراخداوندکریم است وهمه خوبیهابه دست اوست وشرم داردازاینکه بنده مؤمنش به اوگمان نیک بردو اوخلاف گمان وامیدبنده رفتارکند.
امام حسن(علیه الس
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
تلبیس ابلیس کتابی به عربی در ردّ و نقد
اصحاب عقاید و طوایف مختلف از جمله فیلسوفان و صوفیان ، تألیف ابوالفرج ابن
جوزی عالم و واعظ حنبلی قرن ششم می‌باشد.
این کتاب به تعبیر مؤلف درباره انواع محرّمات و بدعت های ناشی از وسوسه های شیطانی است.
ابن
جوزی در این اثر، با بحث جدلی به بسیاری از طوایف و فرق ، از جمله خوارج ،
شیعیان (به قول او روافض )، فلاسفه، متکلمان ، باطنیان و به ویژه صوفیه،
تاخته و حتی برخی محدّثان و فقها را، به سبب طرفداری از آنچه او ب
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
اگربتوانیم باقرآن انس بگیریم معارف قرآن رادردل وجان خودنفوذ دهیم
زندگی ما وجامعه ما قرآنی خواهدشد.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم )له نجوم وعلی نجومه نجوم
لاتحصی عجائبه ولاتبلی غرائبه فیه مصابیح الهدی ومنازل الحکمه
-بحارالانوارجلد89صفحه 17
قرآن ستارگان درخشانی دارد،وبرفرازاین ستارگان، ستارگان دیگری است
،شگفتیهایش پایان نمی گیرد،وعجائبش کهنه نمی شود،چراغهای هدایت درآن است ،ومنزلگاهی
حکمت ودانش
عید الله الاعظم الغدیر، روز صلوات و برائت و روزه
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٣ ـ وعنه عن علی بن إبراهیم عن أبیه عن القاسم بن یحیى عن جده الحسن بن راشد عن ابی عبد الله علیه‌السلام قال : قلت له : جعلت فداك للمسلمین عیدغیر العیدین؟ قال : نعم یا حسن اعظمهما وأشرفهما قال : قلت وأی یوم هو؟ قال : هو یوم نصب أمیر المؤمنین علیه‌السلام فیه علما للناس ، فقلت : جعلت فداك وما ینبغی لنا أن نصنع فیه؟ قال : تصومه یا حسن وتكثر فیه الصلاة على محمد وآله
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
الدین لمحمّد صلّی الله علیه وآله وسلم، والهدایة لعلی أمیرالمؤمنین علیه‌السلام لأنها له وفی عقبه باقیة إلی یوم القیامة
ای شیعه ما دین براى محمّد است و هدایت از آنِ امیرالمؤمنین؛ زیرا هدایت براى او و در نسل او تا
#حدیث_مهدوی
امام صادق(ع)
«ان الله تبارک و تعالی خلق اربعة عشر نورا قبل خلق الخلق باربعة عشر الف عام، فهی ارواحنا. فقیل: یا ابن رسول الله و من الأربعة عشر؟ فقال: محمد و علی و فاطمة و الحسن و الحسین و الأئمة من ولد الحسین (علیه‌السلام) آخرهم القائم (عجل الله فرجه) الذی یقوم بعه غیبته، فیقتل الدجال و یطهر الأرض من کل جور و ظلم».
«خدای تبارک و تعالی چهارده هزار سال پیش از آفرینش جهان خلقت، چهارده نور آفرید، که آنها ارواح ما می باشد. گفته شد: ای فرزند
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ):نورالحکمه الجوع ،والتباعدمن الله العزیزالشبع ،والقربه الی الله حب المساکین والدنومنهم،لاتشبعوافیطفی نورالمعرفه من قلوبکم ،ومن بات فی خفه من الطعام بات وحور العین حوله ،لاتمیتوا القلوب بکثره الطعام والشراب ،فان القلوب کالزرع اذاکثرالما ء فسدالزرع .
غررالحکم ج 2 به نقل ازکتاب معارج الیقین
 پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: گرسنگی نورحکمت است و سیری دوری ازخداوند قادر متعال است تقرب به
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
علت نام گذاری حضرت زهرا سلام الله علیها به فاطمه
شیخ طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
٥٧١ / ١٨ ـ وبهذا الاسناد ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : إنما سمیت ابنتی فاطمة لان الله ( عز وجل ) فطمها وفطم من أحبها من النار.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: دخترم را فاطمه نامیدم زیرا که خداوند او و دوستدارانش را از آتش جهنم دور کرده است.
الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۱، حدیث ۱۸، صفحه ۲۹۴، چاپ دار الثقافة
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
١١٧ / ٦ ـ ویصدق ذلك ما رواه جابر بن عبد الله ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : « ما اعتصى علیّ أهل مملكة قط إلاّ رمیتهم بسهم الله » قلنا : یا رسول الله ، وما سهم الله ؟ قال : « علیّ بن أبی طالب ، ما بعثته فی سریة قط إلاّ رأیت جبریل عن یمینه ، ومیكائیل عن یساره وملك الموت أمامه فی سحابة تظله ، حتّى یعطی الله لحبیبی النصر والظفر ».
رسول خدا صلى ال
مَثَل حریص
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- علی بن إبراهیم، عن محمد بن عیسى، عن یحیى بن عقبة الأزدی، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال: قال أبو جعفر (علیه السلام): مثل الحریص على الدنیا مثل دودة القز، كلما ازدادت من القز على نفسها لفا كان أبعد لها من الخروج حتى تموت غما .
امام باقر علیه السلام فرمودند: حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می‌تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‌تر می‌شود تا آن که از غصه می‌م
آقا در ابتدای جلسات درس خارج فقه خود، به شرح یک حدیث اخلاقی می‌پردازند. «خدمت به مردم» موضوع شرح حدیثی اخلاقی از پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم (۱) است: هر کسی بیشتر خدمت کند، این شخص اولای به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم؛ بلکه برویم سراغ اینکه ببینیم چه کسی بیشتر به این قوم خدمت می‌کند، او سید قوم است.۱۳۹۲/۱۱/۳-رهبر انقلاب
(۱) و عَن النَّبیّ صلّی‌الله‌علیه‌وآله أَنّ
رسول الله صلى الله علیه وآله :مَن لا یَرْحَمِ الناسَ لا یَرحَمْهُ اللّه ُ 
 کسى که به مردم ترحّم نکند، خداوند به او #رحم نمى کند.
تفسیر روایی:عنه صلى الله علیه وآله:مَن لا یَرحَمْ مَن فی الأرضِ لا یَرحَمْهُ مَن فی السماءکسى که به ساکنان زمین رحم نکند، آن که در آسمان است به او رحم ننماید
▫️عنه صلى الله علیه وآله:إنّما یَرحَمُ اللّه ُ مِن عِبادِهِ الرُّحَماءخداوند تنها به بندگان مهربان خود، رحم مى کند .
▫️عنه صلى الله علیه و آله :و الذی نَفسِ
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در برخی از جنگها زره ای می پوشیدند،که حضرت را اذیت میکرد،جبرئیل نازل شد،وفرمود،خدایت به تو سلام می رساند،ومی فرماید:این زرهرا در بیاور وبجای آن این دعا را بخوان،که موجب حفظ تووامت تواز خطرات است.(اخلع هذا الجوشن واقرا هذا الدعاءفهو امان لک ولاُمتک).سفینه البحار،ماده جشن.
وعنه رفعه قال: قال أبو عبد الله علیه السلام لرجل: اجعل قلبك قرینا برا، وولدا واصلا، واجعل علمك والدا تتبعه، واجعل نفسك عدوا تجاهده، واجعل مالك عاریة تردها. محمد بن علی بن الحسین بإسناده، عن مسكان، عن عبد الله بن أبی یعفور، عن الصادق علیه السلام نحوه.
امام صادق علیه السلام به مردی فرمودند: قلب خود را قرین و همراه نیکو و فرزند شایسته‌ای برای خود قرار ده، دانش خود را برای خودت پدری قرار ده که از آن پیروی کنی، و نفس خود را برای دشمن قرار ده که با
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه فردی ازشما دعا میکند, تقاضاهای بزرگ بنماید زیرا برخداوندهیچ چیزی بزرگ نمی آید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هنگام آسایش خودرا به خدا بشناسان تاهنگام گرفتاری وسختی تورا بشناسد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درآمدت راپاک کن تا دعایت مستجاب شود , زیرا هرگاه آدمی لقمه حرام به دهان خودببرد تا چهل روز دعایی از او پذیرفته نمی شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):صلوات فرستادن شما برمن باعث رواشدن حاجت های شما است وخدا را
بدین ترتیب، ادعای شخصی بودن دین براساس نگرش لیبرالیسم دینی با شکست مواجه می‌شود چرا که عقل و شیوه عقلانی از تحقیق و اثبات عقاید دینی ناتوان نیستند. شخصی تلقی کردن دین، محدود نمودن آن به باور و ایمان شخصی و ـ حداکثر ـ انجام مناسک و آیین‌های عبادی فردی و قطع ارتباط میان برنامه‌ها و تعالیم اجتماعی و سیاسیِ وحی و مناسک شخصی آن بر این امر مبتنی است که عقل انسان از دستیابی به وحی و اثبات عقاید دینی ناتوان باشد. با شکست آن مبنای موهوم که دین عقل
#حدیث_مهدوی
امام صادق(ع)
«اذا قام قائم آل محمد بنی فی ظهر الکوفة مسجدا له الف باب، و اتصلت بیوت اهل الکوفة بنهری کربلا».
«هنگامی که قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) قیام کند در پشت کوفه مسجدی می سازد که برای آن هزار درب خواهد بود و خانه های کوفه به دو رودخانه ی کربلا (فرات و دجله) متصل خواهد شد».
ارشاد المفید/ ص362
امام صادق(علیه السلام):کسی که درماه رمضان آمرزیده نشود, تارمضان آینده آمرزیده نگرددمگرآنکه درعرفه حاضرشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکه ماه رمضان رادریابدوآمرزیده نشود, خداونداورا ازرحمت خود دورگرداند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):به راستی بدبخت آن کسی است که این ماه راپشت سرگذاردوگناهانش آمرزیده نشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):رمضان , بدین سبب نامیده شده است که گناهان را می سوزاند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درنخستین شب ماه رمضان د
تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
رسول خدا (صلی الله علی
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیا وهرچه درآن می باشدملعون است مگرآنچه به واسطه آن خشنودی خدای عزوجل طلب شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دعای کودکان امت من درصورتی که به گناهان آلوده نشده باشند مستجاب میشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندمیفرماید:هرکس چنان به یاد من باشدکه فراموش کندچیزی ازمن بخواهد بالاترازآن راکه به سوال کنندگان میدهم , به اوعطا کنم.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیابه کام هیچ مؤمنی نیست . چگونه چنین باشددر حالیکه آن ز
حضرت مهدی علیه السلام، منتقم خون سید الشهدا علیه السلام
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أخبرنا محمد بن محمد، قال أخبرنی أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، عن أبیه ، عن محمد بن الحسن الصفار، عن محمد بن عبید، عن علی بن أسباط، عن سیف بن عمیره، عن محمد بن حمران ، قال قال ابو عبد الله علیه السلام لما کان من أمر الحسین بن علی ما کان، ضجث الملائکه إلی الله تعالی وقالت یارب یفعل هذا بالحسین صفیک و ابن نبیک قال فأقام الله لهم ظل القائم
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«هنگامی که زبیری (فردی که قصد داشت امام را به شهادت برساند) کشته شد، از امام حسن عسکری علیه‌السلام نامه ای صادر شد که در آن مرقوم فرموده بود:«هذا جزأ من اجترء علی الله فی اولیائه، زعم انه یقتلنی و لیس لی ولد، فکیف رای قدرة الله فیه».«این است سزای کسی که بر خداوند تبارک و تعالی در مورد دوستانش جسور باشد. او می پنداشت که مرا می کشد و برای من فرزندی نمی ماند. قدرت خدا را در حق خود چگونه یافت؟»احمد بن محمد بن عبدالله (را

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها